مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 13:522022-03-16فرهنگي

برگزاری 83 برنامه در اصفهان برای بزرگداشت نظامی گنجوی


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بیش از 83 برنامه در استان اصفهان به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی برگزار شده است.

- ایسنا/اصفهان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بیش از 83 برنامه در استان اصفهان به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی برگزار شده است.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ویژه برنامه بزرگداشت حکیم نظامی با بیان اینکه زبان فارسی در طول عمر چندین هزار ساله خود فراز و فرودهای بسیاری پشت سر گذاشته است، گفت: ایران به عنوان مهد زبان فارسی افتخار دارد که شعرا و حکیمان برجسته ای را پرورش داده است.

او ادامه داد: میراث ادب فارسی طی سالیان در قالب آثار گران سنگی از شاعران بزرگ برجای مانده که از آن میان فردوسی بزرگ، نظامی حکیم، مولوی عارف، سعدی سخنور و حافظ عاشق شاخص و نامی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: نظامی در سده ششم آغازگر راهی بود که دیگر شاعران از جمله مولوی و سعدی ادامه دهنده آن بودند.

او دنیای آرمانی خود را در جهانی برآمده از غزل، چکامه و قصیده ترسیم کرد که در شاه بیت غزل هایش عشق به سرزمین مادری عیان است.

او با اشاره به ایام بزرگداشت حکیم نظامی بیان کرد: خوشبختانه بیش از 83 ویژه برنامه بزرگداشت این شاعر برجسته با همکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری 83 برنامه در اصفهان برای بزرگداشت نظامی گنجوی

برگزاری 83 برنامه در اصفهان برای بزرگداشت نظامی گنجوی